Y.E.on
Łodż solarna
Sternikiem łodzi był Wojciech Leśniewski, asystent na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa.
Tu liczy się wiedza, strategia i niezawodna konstrukcja" - opowiadali zawodnicy przed zawodami.
O zwycięstwie decydowała suma czasów ze wszystkich etapów. Doładowywanie akumulatorów było zabronione. "Jeśli więc któraś z drużyn postawi na prędkość i akumulator zostanie rozładowany, a następnego dnia będzie padać, solar nie przepłynie kolejnych 40 kilometrów bez słońca" - mówili.
Leśniewski powiedział, że w tym roku najbardziej przeszkadzały wysokie temperatury (ok. 35 st. C). "Energii mieliśmy w tym roku za dużo i teoretycznie mogliśmy płynąć jeszcze szybciej, ale obawialiśmy się, że układ napędowy może odmówić posłuszeństwa" - zaznaczył. Podkreślił, że na przyszłość łódka zostanie unowocześniona tak, aby można było wykorzystać cały dostępny potencjał energetyczny.
July 4 2010: Energy Sunday Leeuwarden
July 5 2010: Leeuwarden – Sloten July 6 2010: Sloten – Bolsward July 7 2010: Day of rest in Bolsward July 8 2010: Bolsward – Franeker July 9 2010: Franeker – Dokkum July 10 2010: Dokkum – Leeuwarden |
Trasa wyscigu
Link http://www.frisiansolarchallenge.nl/en/route-and-regulations/route
Wideo relacja
Kejow
Komentarze