kejow kejow
185
BLOG

Wiersz na cześć zabitego w Iraku plutonowego Bartosza Orzechowsk

kejow kejow Kultura Obserwuj notkę 3

Wiersz na cześć zabitego w Iraku plutonowego Bartosza Orzechowskiego  Plutonowy Bartosz Orzechowski miał 29 lat, w formacji sił ochronnych Biura Ochrony Rządu służył od marca 2003 r.; w Iraku był od początku maja br. - Podczas zamachu odniósł bardzo poważne obrażenia, w wyniku których zmarł w szpitalu 

 

Ku jego pamięci  tragicznie zmarłego wiersz z Internetu anonimowego wilqz portalu literackiego   

.

Nie dadzą mi wierzyć w wolność człowieka.
Znów widziałem zabijanych ludzi.
Nie dadzą mi wierzyć w wolność człowieka.
Znów widziałem śmierć na ulicy.
Nie dadzą mi wierzyć w wolność człowieka.

Zabijają prawdę swoimi kłamstwami.
Zabijają litość swoją agresją.
Zabijają cnotę swoją perwesją.

Proszę was ludzie o czystych sercach - walczcie.
Proszę was ludzie o jasnych umysłach - walczcie.

Za późno, to apel do poległych.
Zostaliśmy tylko my,
nieczyści, zepsuci, zdeprawowowani, zakłamani.

Wolność nie jest dla nas.
Wolność to apel dla poległych.

---------------------------------------------------

 Przeznaczenie i zadania BOR

Do głównych zadań Biura Ochrony Rządu należy ochrona osób i obiektów ważnych ze względu na dobro i interes państwa.
Do obiektów ochranianych przez Biuro Ochrony Rządu należą: obiekty służące Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesowi Rady Ministrów, ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zagranicznych, polskie przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne oraz przedstawicielstwa przy organizacjach międzynarodowych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Wojciech Stefan Jaroń

 

Ps. Od czasu reorganizacji BOR-owcy utracili status żołnierzy są funkcjonariuszami  państwowymi

kejow
O mnie kejow

Działam głównie w samotności piszę pracuję - staram się robić to co lubię. Poszukuję nowości przy pewnym konserwatywnym podejściu i racjonalnym spojrzeniu - ale nie omijam słowa fantazja. lex brevem esse oportet quo facilius ab imperitis teneatur - przepis prawny powinien być zwięzły, aby ludzie z nim nie obeznani tym łatwiej go przestrzegali, łatwiej mogli go zapamiętać ------------------------

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura