Testy paliw w NASA Dryden Flight Research Center w Kalifornii, są w fazie pomiaru wydajności i emisji dwóch syntetycznych paliw otrzymywanych z węgla i gazu ziemnego przy użyciu procesu Fischera-Tropscha. Te rodzaje paliw zwróciły uwagę, ponieważ mają energii potrzebnej do komercyjnych lotów.
W procesie Fischera-Tropscha reakcji chemicznej, w którym gazu syntezowego - mieszanina tlenku węgla i wodoru - jest przekształcana do postaci ciekłych węglowodorów o różnych formach. Proces produkuje syntetyczne ropopochodne do stosowania jako smar lub paliwa.
Uważa się, że paliwa syntetyczne mogą utworzyć mniej cząstek stałych oraz innych szkodliwych emisji niż standardowe paliwa. Jeśli to okaże się prawdą, stosowanie syntetycznych paliw mogłyby poprawić jakość powietrza wokół portów lotniczych.
Pentagon motorem postępu DESC zastępuje tradycyjne paliwo Jet
Alternatywne paliwo będzie prawdopodobnie zmieszane z istniejącymi w DOD typami paliw, takich jak Air Force's JP-8 i Navy's F-76, 50/50 w mieszaninie lub podobnych proporcji, w zależności od źródła.
"Tam nie będzie wystarczająco dużo paliwa alternatywnego by zrobić sto procent [alternatywny] mieszankę przez co najmniej dekadę," źródło DESC , "ale nawet zmniejszenie pięćdziesiąt procent ropy naftowej w tym kraju jest ogromna.
100 milionów galonów dla każdego rodzaju Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej do badania na statkach, w samolotach i innych jednostek operacyjnych.
PODSUMOWANIE
Niemcy w czasie II wojny światowej opanowali technologię Fischera Tropsha do produkcji paliw syntetycznych z węgla kamiennego.
Temat poruszyłem w poprzednim poście http://jaron.salon24.pl/383704.html